Efter ett framgångsrikt år för svensk bordtennis, där både EM-guld och OS-medaljer har erövrats, inleder nu Svenska Bordtennisförbundet ett partnerskap med Uppsalaföretaget inkClub som är en framgångsrik pionjär inom e-handel.
Svenska Bordtennisförbundet strävar efter att hitta partners som vill bidra till utvecklingen av svensk bordtennis, och det nya samarbetet med inkClub syftar till att utnyttja den kraft som sporten har visat, särskilt under sommarens OS.
– Vi är mycket glada över att ha fått inkClub som ny partner. Jag är övertygad om att detta samarbete kommer att bli framgångsrikt för båda parter. Vi har stora planer och ser fram emot många spännande och utvecklande aktiviteter framöver, säger Dennis Lindahl, ordförande Svenska Bordtennisförbundet.
inkClub kommer redan att synas på det svenska landslagets kläder under individuella EM i Linz, Österrike, den 14–20 oktober. Utöver synlighet planeras flera aktiviteter för att engagera både spelare och publik.
– Vi är oerhört stolta över att få stötta vårt framgångsrika bordtennisförbund på deras fortsatta resa. Deras satsning på landslagsnivå, men även breda verksamhet för barn och ungdom har både en historisk och en aktuell viktig roll inom svensk idrott. Jag tycker dessutom att vår företagskultur har vissa likheter med en bra bordtennisspelare. På inkClub är vi också vana vid snabba bollar och ett snabbfotat arbete, säger Martin Benckert, VD på inkClub.
Avtalet med inkClub har möjliggjorts genom förbundets marknadspartner More SPACE i Göteborg som även fortsatt kommer hantera Svenska Bordtennisförbundets kommersiella rättigheter.
Vid frågor:
Dennis Lindahl
Ordförande Svenska Bordtennisförbundet
0725–05 70 70
Martina Malmvall
Head of Marketing inkClub
073–614 73 32
Mer om inkClub:
Uppsalaföretaget inkClub är en framgångsrik pionjär inom e-handel. Redan vid milleniumskiftet startade grundarna Lennart Nyberg och Hans Nilsson försäljning av bläck och toner via nätet. Idag är inkClub så mycket mer än bara bläck och erbjuder ett stort sortiment av kontorsvaror och praktiska förbrukningsvaror. Ett lyckat koncept som har attraherat fem miljoner kunder på tio europeiska marknader.