Grafisk profil och media

DET HÄR ÄR VI

GRAFISK MANUAL
VERSION 2 | 2024

På Svenska Bordtennisförbundet tror vi på en framtid där pingisens kraft överbryggar gränser och förenar människor världen över. Vi förenas av vår passion för sporten, och vår beslutsamhet att lyfta den in i framtiden, till nya höjder, med fler nya utövare. Och vi har redan förutsättningarna på plats! Inom oss finns kraften att inkludera, modet att utmana och viljan att samspela. Med varandra, våra föreningar och våra partners. Gamla och nya, i Sverige och världen. Vi tar rollen som en kreativ, inspirerande lagkapten som ständigt söker nya vägar och förnyar spelet – en ’game changer’.

Klicka på den grafiska manualen så öppnas den i en interaktiv version där du även kan ladda hem en PDF vid behov.

DET HÄR STÅR VI FÖR

VARUMÄRKESPLATTFORM
VERSION 1 | 2025

Klicka på varumärkesplattformen så öppnas den i en interaktiv version där du även kan ladda hem en PDF vid behov.

HUR VI ANVÄNDER VÅR

LOGOTYP

Vår logotyp är den viktigaste komponenten i vår grafiska profil. Den skapar omedelbar igenkänning och finns med som avsändare i allt vi gör. Så långt det är möjligt ska vår logotyp vara centrerad, kännas stolt och få mycket luft runtom. Vår logotyp uppdaterades i april 2024 och finns både som vertikal och horisontell. Vår logotyp får inte användas utan godkännande.

 

GRUNDLOGOTYP VERTIKAL PNG

Klicka på den version av logotyp du behöver ladda ned.

GRUNDLOGOTYP VERTIKAL EPS

Klicka på den version av logotyp du behöver ladda ned.

GRUNDLOGOTYP HORISONTELL PNG

Klicka på den version av logotyp du behöver ladda ned.

GRUNDLOGOTYP HORISONTELL EPS

Klicka på den version av logotyp du behöver ladda ned.

HUR VI ANVÄNDER FOTON

DIREKTIV FÖR FOTOANVÄNDNING

Nedan direktiv gäller för bilder på Svenska Bordtennisförbundets Flickr-sida. Bilder som är tagna av SBTF/Linda Carlsson är fria för distrikt och klubbar att använda i sina digitala kanaler* i redaktionellt syfte så länge följande kriterier uppfylls:

  • Bilden gestaltar spelare/personer från den egna klubben/distriktet
  • Bilden är en översiktsbild eller genrebild
  • Bilden får ej manipuleras eller redigeras
  • Fotocred ska anges i samband med publicering enligt följande “Foto: Linda Carlsson/SBTF”
  • Om man önskar använda en eller flera av dessa bilder i trycksaker eller kommersiella syften, vänligen kontakta oss på info@sbtf.se, med er förfrågan.

Läs fullständiga fotodirektiv i nedan länkade PDF.

DIREKTIV FÖR FOTOANVÄNDNING PDF

HUR VI KOMMUNICERAR

KOMMUNIKATIONSPOLICY

Svenska Bordtennisförbundet (SBTF) har ett ansvar att utveckla och företräda bordtennisen som idrottsrörelse, både gentemot våra medlemmar och föreningar samt allmänhet. I detta arbete är kommunikation ett centralt verktyg.

Genom tydlig, enhetlig och relevant kommunikation skapar vi förtroende, delaktighet och engagemang hos våra målgrupper. Denna kommunikationspolicy ska bidra till att medlemmar, föreningar, partners, media och allmänheten får rätt information, i rätt tid, via rätt kanal.

Policyn ska fungera över tid. Därför är den övergripande och fördjupar sig inte i begreppsförklaring, teori, specifika kanaler eller aktiviteter. Policyn utvärderas en gång om året och kan vid behov justeras.

Läs den fullständiga kommunikationspolicyn i nedan länkade PDF.

PARTNERS 2025

STIGA
CRAFT
INKCLUB logotyp
Hello Team Sweden logo
Swegon logotyp
Ahlsell logo